«Ақмола облысы білім басқармасының Бұланды ауданы бойынша білім бөлімі Воробьевка ауылының негізгі орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Воробьевка отдела образования по Буландынскому району управления образования  Акмолинской области»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Тарихты оқыту процесінде оқу тесттерін қолдану

13.01.2021
"Тест-бұл белгілі бір әрекеттерді орындау үшін тексеру тапсырмаларын қамтитын алынған білімді игеру сапасының нақты бағасын анықтау құралы".
 
П.
 
 
 
Тарихты оқыту процесінде оқу тесттерін қолдану
 
 
 
Ежелгі Қазақстан тарихы мен Ежелгі әлем тарихын оқыту барысында мен жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған Тарих бағдарламасына сәйкес жасаған тесттерді қолданамын. Менің бірінші жыл атқарып болды, бірақ қазір көзім жетті қолдану тест тапсырмаларының артықшылықтары бар. Дәстүрлі әдістермен біріктіру кезінде тестілік бақылауды жүргізудің әдістемелік орындылығы келесідей. Біріншіден, үй тапсырмаларын тексеру кезінде сіз сыныптың барлық оқушыларын қамти аласыз. Екіншіден, бақылау тез жүзеге асырылады, өйткені оқушыларға жауап жазуға аз уақыт кетеді. Үшіншіден, жалпылама бақылау көлемін кеңейтуге болады. Мен бұл форманы сабақтағы оқушылардың білімін сабақ, тақырыптық, аралық және қорытынды бақылау ретінде, сондай-ақ танымдық тапсырмалар, фронтальды жұмыс үшін тапсырмалар ретінде қолданамын. Дарынды оқушылармен жеке сабақтар жүйесінде тест тапсырмаларын пайдалану пайдалы. Тесттерді қолдану қажеттілігі, ең алдымен, тарих бойынша олимпиадалардың тапсырмалары тест түрінде және әртүрлі түрде жасалатындығына байланысты. Тесттерді қолдану келесі факторға байланысты – ҰБТ түрінде емтиханды енгізу, бұл әр оқушыдан тест түрінде тапсырмаларды орындай білуді талап етеді. Тестілік бақылау зерттелген тақырыптың әр сұрағының қаншалықты меңгерілгенін анықтауға және оқу процесіне түзетулер енгізуге мүмкіндік береді. Тесттер материалдың толықтығы мен тереңдігімен ерекшеленеді: олар барлық тарихи идеялармен және тұжырымдамалармен жұмыс істеуді қамтиды. Тесттер әр оқушының жеке мүмкіндіктері мен ерекшеліктерін ескеруге және іске асыруға, оқу уақытын үнемдеуге, қолданылатын бақылау формаларына әртүрлілікті енгізуге мүмкіндік береді. Бұл барлық жағынан ыңғайлы "тренажер", ол оқушының білімі мен дағдыларын тексеріп, оны әр түрлі жағдайларда және әр түрлі жаттығу әрекеттерінде жаттықтыруға көмектеседі. Мен тесттердің үш түрін қолданамын: сабақ, тақырыптық және қорытынды. Сабақ тестілері бес немесе одан да көп тапсырмадан тұрады және сабақтың жеке сұрақтарын зерттеуде қолдануға арналған. Тақырыптық тесттер он немесе одан да көп тапсырмадан тұрады және оқушылардың курстың негізгі тақырыптары бойынша білім сапасын тексеруге мүмкіндік береді. Сонымен, он және одан да көп тапсырмадан тұратын қорытынды тесттер ежелгі Қазақстан тарихы мен Ежелгі әлем тарихының негізгі бөлімдері бойынша бақылауды ұйымдастыруда пайдалы болуы мүмкін. Өте маңызды кезең – тестілеу. Тест құрастырудың негізгі мақсаты-оқушылардың білім деңгейін бағалау, дайындығын тексеру, өткен сабақтардың тақырыптарын бекіту және ұғыну. Тесттерді құрастыру кезінде оларға қойылатын талаптарды есте ұстаған жөн. Олар: қаттылық, біртектілік, тесттің нақтылығы. Басқаша айтқанда, тесттер дұрыс және негізделген болуы керек. Мен бірден айта кеткім келеді, тесттерді құрастыру кезінде мен әр сыныптағы мәселелердің күрделілігін, көлемін, сондай-ақ оқушылардың дайындық деңгейіне байланысты материалды игеру қабілетін ескеремін. Сабақ барысында мен тарихи идеялар мен ұғымдарды қалыптастыруға, тарихи процестің заңдылықтарын түсінуге баса назар аударамын. Оқушылардағы идеялар мен ұғымдар олардың қабілеттері мен дайындық деңгейіне байланысты жеке қалыптасады. Тарихи ұғымдар фактілерді түсіндіру және жүйелеу, басқа ұғымдарды түсіну үшін қажет. Алтыншы сынып оқушылары біртіндеп жетекші ұғымдарды игеруі өте маңызды. Сабақтан сабаққа, біртіндеп, олар өздерінің маңызды белгілері мен басқа ұғымдармен байланысын ашуы керек. Тесттерді құрастыру кезінде мен ұғымдардың типтік белгілері мен белгілерін, ұғымдарды жіктеуді, олардың өткен ұғымдармен байланысын анықтауға тырысамын. Оқу материалының күрделілігі, ақпараттың үлкен көлемі, көптеген тарихи көріністер, ұғымдар мен құбылыстар, жаңа сөздер, терминдер, тарихи есімдер, қайраткерлер, күндер және т.б. – мұның бәрі алтыншы сынып оқушыларының басында хаос тудырады. Тесттер алтыншы сынып оқушыларынан алған білімдерін ұйымдастыруға, жүйелеуге және теңдестіруге мүмкіндік береді. Тест құрастырудағы мақсат оқушылардың бойында әлемдік сананың негізі ретінде тарихи сананы қалыптастыру болып табылады. Басым міндет-тарихи идеялар мен тұжырымдамаларды қалыптастыру, тарихи фактілердің ішкі мәнін білу және олардың арасындағы байланысты орнату, тарихи процестің жалпы байланыстары мен заңдылықтарын түсіну. Тарих сабақтарында оқушылардың тарихи уақытты сезінуі және тарихи кеңістікте бағдарлай алуы өте маңызды. Сабақ, тақырыптық және қорытынды тестілер әртүрлі тапсырмаларды қамтиды: балама жауаптармен, бірнеше таңдау нұсқаларымен, сәйкестікті белгілеуге, бірізділікті белгілеуге, ақпаратты топтауға, сондай-ақ ашық сұрақтармен (тізімді жалғастырыңыз, рұқсаттамалардың орнына қойыңыз және т.б.). Мен бірнеше таңдау тесттерін кеңінен қолданамын. Тесттің осы түріне қатысты тапсырмалардың тұжырымдамасы әртүрлі. Оқушыларға дұрыс жауапты таңдауға немесе қате жауапты таңдауға, сипаттамаға немесе анықтамаға сәйкес келетін тұжырымдаманы, оқиғаны немесе тарихи тұлғаны атауға, ұғымдарды немесе оқиғаларды біріктіретін принципті атауға, фактілерден дұрыс қорытынды жасауға, оқиғалар арасында байланыс орнатуға, қатені табуға және т.б. егер студент тарихи процестің заңдылықтарын түсінсе, ол фактілер, сөздер, оқиғалар, құбылыстар арасындағы байланысты оңай орнатады, дұрыс қорытынды жасайды, осы сөздерді біріктіретін принципті атайды, маңызды белгілерді ажыратады. Егер студент Тарихи кеңістікті бағдарласа, ол оқиғалар тізбегін оңай қалпына келтіреді (оқиғалар тізбегін қалпына келтіру тапсырмасы), оқиғалар арасындағы байланысты орнатады (оқиғалар арасындағы байланысты орнату тапсырмасы). Егер студент белгілі бір тарихи уақытты сезінсе, ол оған белгілі бір тарихи фактіні (сәйкестікті анықтау тапсырмасы) оңай байланыстырады. Егер студент өткен материалды жақсы білсе, ол мәлімдемені бағалай алады, сипаттамаға сәйкес келетін ұғымды атай алады, өрнектің шығу тегін түсіндіре алады, сипаттамада қате таба алады, артығын таба алады, тізімді жалғастыра алады, дұрыс немесе дұрыс емес жауапты таңдай алады, өрнектің мағынасын түсіндіре алады, олқылықтардың орнына қажетті сөздерді енгізе алады және т.б. тест тапсырмаларын құрудың мұндай тәсілі оқу жұмысының орталығына тарихи сана мен ойлауды қалыптастыруға, тарихи білімді және олармен байланысты Осылайша, мен тестілерді оқушылардың білімі мен дағдыларын бақылау үшін ғана емес, сонымен қатар танымдық тапсырмалар, фронтальды жұмыс үшін тапсырмалар, оқу процесін дараландыру құралдары, өзін-өзі тексеру және оқушылардың өзіндік жұмысы үшін де қолданамын. Оқушылардың жауаптарын негіздеуді талап етуге болады. Сондықтан мен орындалған сынақтарды бағалау кезінде әмбебап критерийлерді ұстанбаймын. Бағалау нормалары көбінесе сабақта тест тапсырмаларын қолданатын мақсаттарға байланысты. Тестілерді пайдалану бақылаудың дәстүрлі нысандарын - тақырыптық және қорытынды бақылауды жоққа шығармайды. Тек тестілеумен шектелу мүмкін емес және мүмкін емес. Тесттерді қолдану жүйелі және орынды қолданылған кезде, оқушылардың білімі мен дағдыларын бақылаудың дәстүрлі әдістерімен үйлескенде ғана тиімді болады. Тест тапсырмаларын пайдалануға талдау жасай отырып, келесі қорытындыға келуге болады: тест тапсырмалары оқушылардың қандай материалды меңгергенін, сондай-ақ қандай әдістерді пайдалана отырып, сол немесе өзге материалды түсіндіру қажет екенін анықтауға мүмкіндік береді. Тест тапсырмалары оқушылардың білімін бағалау құралдарының бірі болғандықтан, оларды сабақтың барысына байланысты әр сабақта қолдануға болады. Тест тапсырмалары оқушылардың зейінділігін, белсенділігін, дербестігін, тапқырлығын арттырады, ойлауға және есте сақтауға, есептерді шығаруда білімдерін тиімді қолдануға, өз ойларын нақтылауға итермелейді. Негізделген, дұрыс құрастырылған тест тапсырмалары оқушыларды әртүрлі ситуациялық есептерді шешуге үйретуде үлкен пайда әкеледі, оқу уақытын үнемдеуге көмектеседі, зерттелген тақырыптың әр сұрағының қаншалықты меңгерілгенін анықтауға және оқу процесіне түзетулер енгізуге мүмкіндік береді.
Просмотров: 406


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст